Seuraa uutisvirtaamme ja lue tuoreimmat julkaisumme

Peli pisti hyvän liikkeelle Siltamäessä

Peli pisti hyvän liikkeelle Siltamäessä

Korottaisinko kerrostaloa vai rakentaisinko viereen uuden? Montako uutta asukasta se toisi ja millaisia palveluita mahdollistaisi? Näitä kysymyksiä ratkon Siltamäki-pelissä.

FCG:n Helsingin kaupungille ja YIT:lle viime keväänä toteuttama peli pureutui vanhan Siltamäen lähiön täydennysrakentamiseen. 

– Iso kysymys on, etteivät vanhat lähiöt jää unohduksiin. Käytännössä rahojen jaossa uudet alueet usein voittavat, koska niille rakennetaan uutta ja prameata, Jani Päivänen FCG:ltä pohtii. Hän toimi moottorina ja projektipäällikkönä Siltamäki-projektissa.

Pelissä siltamäkeläiset ja muut helsinkiläiset saivat itse kokeilla, miten täydennysrakentaisivat Siltamäkeä. He pääsivät mukaan kaupunkisuunnitteluun hyvin varhaisessa vaiheessa.

Mitä Siltamäki-peli sai aikaan? Millainen hyvä hyrinä siitä lähti liikkeelle?  Lue lisää uusimmasta Kaupunkisuunnitelu.com-blogista Peli pisti hyvän liikkeelle Siltamäessä
 
Kuvassa Jani Päivänen ja Ritva Tanner Helsingin kaupunginkansliasta Siltamäen ostarilla, jonka täydennysrakentamisessa hyödynnetään osallistavaa kauapunkisuunnittelupeliä. Kuva Jarmo Teinilä.

Tule kuulemaan aiheesta lisää Kuntamarkkinnoilla to 14.9. klo 10-10.20
Pelillisyyttä mukaan kaupunkisuunnitteluun

Projektipäällikkö, arkkitehti SAFA YKS-505, Mari Seppä, FCG Suunnittelu ja tekniikka
Pelillisyyttä voidaan hyödyntää kaupunkisuunnittelussa monella tapaa. FCG:n asiantuntija, arkkitehti Mari Seppä kertoo kokemuksia sekä työpajamuotoisista että digitaalisista yhdyskuntasuunnittelun hyötypeleistä. Kuntatalo
Tietoiskutila C1.3

Katso kaikki teknisen alan tietoiskumme Kuntamarkkinoilla 

Katariina Kääpä (katariina.kaapa a fcg.fi), 12.9.2017



Takaisin