Seuraa uutisvirtaamme ja lue tuoreimmat julkaisumme

Kompassi hahmottaa sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaan tilanteen

Kompassi hahmottaa sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaan tilanteen

Kompassi-menetelmä on kehitetty kuntien ja kolmannen sektorin käyttöön. Ydinajatuksena on tarjota asiakkaalle havainnollinen tapa kertoa omasta elämäntilanteestaan.

Asiakkaan tilannetta voi olla vaikea hahmottaa varsinkin silloin, kun siihen liittyy useita toimijoita. Kompassi visualisoi tilanteen keskeisillä elämänalueilla ja tekee näkyväksi tarpeellisen palveluverkoston. Lisäksi se auttaa ammattilaisia ottamaan oikeat asiat keskusteluun ja tarjoamaan tarpeita vastaavia palveluita. 
- Vihdoinkin sosiaalipuolelle helppo ja nopea menetelmä palveluohjaukseen. Oikeat asiat saadaan keskusteluun, ja asiakkaan oma ääni kuuluu, toimialajohtaja Maija Valta sanoo.

Tutustu Kompassiin



 

Kirsi Klaile (kirsi.klaile a fcg.fi), 1.6.2018



Takaisin