Seuraa uutisvirtaamme ja lue tuoreimmat julkaisumme

Sosiaali- ja terveyspalveluiden optimaaliset ja asiakaslähtöiset prosessit

Maakuntauudistuksessa kaikki julkiset sosiaali- ja terveyspalvelut kootaan yhden johdon eli maakunnan alaisuuteen. Tavoitteena on ihmisten tarpeista lähtevä sosiaali- ja terveyspalveluiden horisontaalinen ja vertikaalinen integraatio, joka mahdollistaa vaikuttavat ja kustannustehokkaat palvelut.
 
Asiakaslähtöinen sote-palveluiden integrointi sujuviksi palvelu- ja hoitopoluiksi vaatii (palvelu)prosessien kehittämistä ja palvelumuotoilua. Asiakkaiden ohjautumiseen palveluissa kiinnitetään erityinen huomio. Palvelumuotoilu on tuore ja erittäin voimakkaasti kasvava tiedolla johtamisen suunnittelumenetelmä, joka tuo käyttäjien tarpeet osaksi suunnittelutyötä. FCG:n palvelumuotoilun työprosessi sisältää tutkimuksellisen tiedonkeruuvaiheen, lean-ohjatun suunnitteluvaiheen ja testauksen virtuaalisessa tietomallissa. Prosessia johdetaan tehokkaasti käyttäjätiedolla, minkä avulla suunnittelutyötä voi konseptoida hyödynnettäväksi useisiin kohteisiin.

Palvelumuotoilu 

Heikki Rajasalo
Heikki Rajasalo
Johtava asiantuntija, Palvelumuotoilu ja projektijohtaja, FCG MAPGETS
heikki.rajasalo a fcg.fi
+358 44 704 6290

Valmennuspalvelut

Pirjo Haukkapää-Haara
Pirjo Haukkapää-Haara
Johtava konsultti
Valmennus
pirjo.haukkapaa-haara a fcg.fi
+358 44 721 0014