Seuraa uutisvirtaamme ja lue tuoreimmat julkaisumme

Opiskelijatyö FCG:n näkymistä Afrikan markkinoilla palkittu Singaporessa

Opiskelijatyö FCG:n näkymistä Afrikan markkinoilla palkittu Singaporessa

Design Finland 100 -hankkeen Nordic Business & Design Case Competition -kilpailu järjestettiin Singaporessa kolmatta kertaa. FCG oli mukana Afrikan liiketoiminnan edistämiseen liittyvän haasteen kanssa. FCG:n haasteeseen vastannut joukkue voitti kilpailun.

Kaakkois-Aasian huippuyliopistojen opiskelijoille suunnatun kilpailun tarkoitus on luoda kohtaamisia pohjoismaalaisten menestyneiden yritysten ja aasialaisten opiskelijoiden välille.

 

- FCG:n strategisena tavoitteena on kasvaa Afrikassa. Näin ollen halusimme tarjota opiskelijoille visaisen pähkinän purtavaksi liittyen kasvun edellytyksiin kovin erilaisessa markkinassa Pohjoismaihin verrattuna, kertoo FCG:n kehityskonsultoinnista vastaava johtaja Sami Kangasharju.

 

Voittajatiimiin kuului Hew Qian Yu, Rachel Koh ja Tessa Wong National University of Singaporesta. Voittajille todistuksen kävivät jakamassa FCG:n Auli Keinänen sekä Brand Audit Groupin toimitusjohtaja Kirsti Lindberg-Repo.

 

-  Voittaneen työn toimenpide-ehdotukset olivat hyvin selkeitä, analyysi strukturoitua ja kokonaisuus hienosti muotoiltu. Valtava kiitos konsernimme puolesta kaikille osallistujille,” sanoo FCG:n kehityskonsultoinnista vastaava johtaja Sami Kangasharju.

 

Suomalaisista yrityksistä tämän vuoden kilpailuun casejaan FCG:n lisäksi tarjosivat Neste, Konkret Oy, Aalto, Arctic Blue Gin sekä Altia. Lisäksi mukana olivat yliopistot Handels Ruotsista sekä CBS Tanskasta. Design Finland 100 -hankkeen takana on Brand Audit.


Kuvia palkitsemistilaisuudesta:

Img 2236 Img 2468 Img 2478 Img 2488

Päivi Allenius (semi.salmikannas a fcg.fi), 16.1.2020



Takaisin