

Perinteisesti teknisen alan asiantuntijapalvelut on ostettu kilpailuttamalla toimistot jokaista projektia varten. Tuottaako vanha kilpailutusmalli parhaan mahdollisen lopputuloksen? Miten palveluna tuotettava asiantuntija palvelu haastaa vanhan toimintamallin ja mitkä ovat palveluna tuotettavan asiantuntijapalvelun edut?
Palvelusopimuksessa palveluntarjoaja ja asiakas sitoutuvat normaalia projektimallia pitkäkestoisempaan yhteistyöhön, mikä on merkittävä tekijä palvelumallin eduksi. Palveluntuottaja sisäistää ja sitoutuu asiakkaan tavoitteisiin tavoitteena tukea asiakkaan toimitilastrategian toteutumista. Palvelusopimuksen piirissä asiakkaan ei tarvitse tietää mitä tutkimuksia tai toimenpiteitä olisi kannattava seuraavaksi toteuttaa. Palvelumallissa tarpeenmukaiset toimenpiteet ovat molempien osapuolien yhteinen etu, sillä asiakas arvioi työn onnistumista yksittäisen projektin sijaan omien tavoitteidensa toteutumisen näkökulmasta.
Yhteisestä tavoitteesta tulee yksittäistä projektia merkityksellisempi tekijä.
Organisaatioiden tavoiteasetantaa haastaa rajalliset resurssit, niin henkilöstön kuin toimintaan budjetoitujen määrärahojen osalta. Tavoitteiden saavuttaminen rajallisilla resursseilla vaatii tietoa, kokemusta, rohkeutta ja ratkaisukykyä – virheisiin ei ole varaa.
Ajantasainen tieto on ennakoivan kiinteistönhallinnan perusta. Tarvittavan tutkimus- ja korjauslaajuuden määrittely ei ole aina yksinkertaista.
Tarvitaan syvää osaamista, joka kohdistuisi nimenomaan rakennusterveyteen, vaurioitumismekanismeista, rakennusten vaurioiden ehkäisemiseen ja rakennusten suunnitelmalliseen ylläpitoon. Tarvittavan tutkimus- ja korjauslaajuuden määrittely ei ole aina yksinkertaista.
Monien organisaatioiden henkilöresurssit ovat rajalliset, eikä organisaation sisältä välttämättä löydy riittävästi resursseja tai asiantuntemusta ongelmien onnistuneeseen ratkaisemiseen ja rakennusten kunnon seuraamiseen.
FCG:n uusi OMA-asiantuntija on matalan kynnyksen palvelu, joka auttaa sisäilmaan, rakenteisiin ja teknisiin järjestelmiin liittyvien ongelmien ratkaisemisessa tai mahdollisten tutkimustarpeiden määrittelyssä. Uuden palvelun tarkoitus on toimia joustavana ja tarpeen mukaan elävänä tukena. Kuukausilisenssillä toimivan palvelun kustannut on ennustettavissa.
OMA-asiantuntija -palvelu toimii puolueettomana ja neutraalina neuvonantajana
Kuukausilisenssillä hankittava OMA-asiantuntija -palvelu sisältää:
Palvelun myötä käytössäsi on rakennuksien eri elinkaarivaiheiden haasteisiin erikoistunut OMA-asiantuntija, johon voi olla yhteydessä milloin vain. OMA-asiantuntija tuntee asiakkaan kiinteistökannan, jolloin tiiviin yhteistyön avulla on mahdollista löytää juuri oikea ja käytössä olevien resurssien mukainen ratkaisu kulloiseenkin tilanteeseen.
OMA-asiantuntija huolehtii kiinteistöistä aina etujesi mukaisesti
OMA-asiantuntija ei kuitenkaan ole vain yksi ihminen ja hänen asiantuntijuutensa, vaan palvelu hyödyntää monialaista asiantuntijajoukkoa. Joskus tarve voi olla arkkitehdille, rakennesuunnittelijalle tai sisäilma-asiantuntijalle, nämä kaikki resurssit ovat OMA-asiantuntijan asiakkaalle yhden ja saman yhteyshenkilön kautta kuukausilisenssillä käytettävissä.
Jätä meille yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
Kysy lisää tai pyydä tarjous
Webinaaritallenteella käydään keskustelua siitä, miten palveluna tuotettava asiantuntijapalvelu haastaa vanhan toimintamallin ja mitkä ovat palveluna tuotettavan asiantuntijapalvelun edut?
Webinaarissa on vieraana Orimattilan kaupungin toimitilajohtaja Rebecca Haaranen kertomassa kuin he käärivät hihansa ja aloittivat kehitystyön ehkäistä ennalta vaativia ja kalliita toimenpiteitä, joita joudutaan tekemään, jos ongelmia ei hoideta oikea-aikaisesti.