Lauttapaikka EO2:n kansirakenteen korjaussuunnittelu

Tehtävä käsitti Helsingin Eteläsatamassa Olympialaiturilla sijaitsevan lauttapaikka EO2:n kansirakenteen ja perustusten korjaussuunnittelun sekä urakan aikaisen työmaapalvelun.
Nykyinen laituri oli rakennettu v. 1939-40. Laiturissa oli teräsbetoninen kansirakenne, joka tukeutui teräsbetonikehiin ja hirsiarkkuihin. Hirsiarkut oli perustettu puupaalujen varaan. Kansirakenne purettiin ja korvattiin uudella teräspaaluperustaisella kannella. Kansi käsitti uusille paaluille tukeutuvat paikallavalettavat teräsbetonipalkit, niiden varaan asennettavat kuorilaatat ja edelleen yläosan paikallavalun. Laiturijakson pituus on noin 206 m, leveys noin 9 m ja vesisyvyys laiturin edustalla -8.80.
Oman haasteensa työn toteuttamiseen ja suunnitteluun toi paikan ahtaus korjausalueen yläpuolella olevien matkustajaputken ja maihinnoususiltojen vuoksi. Niiden piti olla keskeytyksettä käytössä Tallink-Siljan säännöllisen Tukholman reittiliikenteen turvaamiseksi.