FCG Flowmedik Oy vaihtaa omistajaa

FCG on myynyt omistamansa FCG Flowmedik Oy:n koko osakekannan sijoitusyhtiö SAG Scandinavian Adviser Group Oy:lle.

Yrityskaupan myötä yhtiö irtaantuu FCG-konsernista 1.6.2020 alkaen. FCG Flowmedik Oy tuottaa sosiaali- ja terveydenhuollon tuotannonohjausmittareiden visualisointiin liittyviä, kevyitä ohjelmistoratkaisuja.

”Sosiaali- ja terveydenhuollon alueen konsultointi, koulutus- ja ohjelmistopalvelut ovat FCG-konsernissa tärkeää liiketoimintaa, johon tullaan entisestäänkin uuden konsernistrategian myötä panostamaan. Tässä kohdin kuitenkin katsoimme, että FCG Flowmedik Oy:n osalta on hyvä löytää taho, joka voi keskittyä tällä nimenomaisella alueella täysipainoisesti tukemaan FCG Flowmedik Oy:n kasvutarinaa”, toteaa FCG-konsernin toimitusjohtaja Mari Puoskari.

”Flowmedikin taival FCG:n siipien alla on ollut antoisa, opettavainen ja yhtiön toiminnan kehittämisen kannalta merkittävä virstanpylväs. Flowmedik Oy:n emoyhtiön SAG Scandinavian Adviser Group Oy:n omistajayhteisön muodostavat mm. sote-alan asiantuntijat ja healthtech -sijoitusmaailman osaajat. Ydinfokus on jatkossakin kehittää ja tuottaa sote-sektorille visuaalisesti selkeitä tuotannonohjausratkaisuja, joiden painopiste on laatu- ja kustannusseurannassa. Tarjoamme luonnollisesti myös jatkossakin teknologian tueksi konsultointia toimintaprosessien kehittämiseksi. FCG:llä on raudanluja analytiikka- ja konsulttiosaaminen, jota asiakkaamme voivat myös tulevaisuudessa hyödyntää FCG:n ja Flowmedik Oy:n kumppanuuden myötä”, sanoo FCG Flowmedik Oy:n toimitusjohtaja Maija Valta.

FCG Flowmedik Oy tunnetaan 1.6.2020 alkaen SAG Flowmedik Oy:nä. Yrityskaupan myötä kaikki FCG Flowmedik Oy:n työntekijät siirtyvät SAG Flowmedik Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Kauppa ei vaikuta FCG Flowmedik Oy:n asiakkaisiin ja palvelut toimitetaan entiseen malliin.

Lisätietoja antaa:

Mari Puoskari