Ensimmäiset lääkärin etävastaanotot ovat helmikuussa. Lääkäri työskentelee Kuopiossa ja asiakas on Iisalmessa.

Digipalvelut
eTuotteet ja ePalvelut
Osaamisen kehittäminen
Hyvinvointi
Hyvä hallinto
Johtaminen
Ohjelmistot
Sosiaalipalvelut
Organisaatio

Uusien ePalveluiden lähtökohtana on asiakkaan etu. Samalla toiminnan tehokkuus ja vaikuttavuus paranevat huomattavasti.

- Ylä-Savon sotekuntayhtymä halusi parantaa palveluiden saavutettavuutta lisäämällä palvelukanavia perinteisen vastaanotto- ja puhelinpalvelun lisäksi. Aloitimme eChat- ja eVideo-palveluiden pilotoinnin vuoden alussa. Kokeilu laajenee monipuolisesti ja moniammatillisesti koko organisaation sisällä. Nyt pystymme tarjoamaan palveluita myös vahvan tunnistautumisen kautta. Näin omiin terveys- ja sosiaalipalveluihin liittyvä asiointi on asiakkaalle mahdollista, Ylä-Savon SOTEn kehittäjä Pia Aikio kertoo.

Ylä-Savon SOTEn kehittäjä Pia Aikio ja FCG:n Tiia Ranta-Pere
Ylä-Savon SOTEn kehittäjä Pia Aikio ja FCG:n Tiia Ranta-Pere tekivät tiivistä yhteistyötä, kun eChat ja eVideo-palvelut otettiin käyttöön Ylä-Savossa.

- Etäpalvelut vapauttavat face-to-face-aikoja niitä eniten tarvitseville ja toisaalta eChat ja eVideo mahdollistavat moniammatillisen tiimitoiminnan. Asiakas hoidetaan yhdellä kertaa pomputtelematta häntä esimerkiksi terveydenhuollosta sosiaalihuoltoon ja taas takaisin, FCG Flowmedikin asiakkuuspäällikkö Tiia Ranta-Pere sanoo.

- Ylä-Savon SOTEssa arvioidaan toimintaa objektiivisesti ja sen asiakaslähtöisyyttä kehitetään aktiivisesti - aivan esimerkillistä toimintaa, Tiia Ranta-Pere jatkaa.