Kaksi henkilöä keskustelevat iloisesti.
Uratarina

Veera Harjumaa, palveluasiantuntija, rekrytointi- ja HR-ohjelmistot

Olen Veera Harjumaa ja työskentelen FCG:n Rekrytointi- ja HR-ohjelmistotiimissä palveluasiantuntijana. Kuulun palvelutiimiin, jossa ollaan lähellä asiakkaita ja tarjotaan heille tukea mm. Kuntarekryn ja Intron käytössä sekä koulutetaan ja huolehditaan siitä, että ohjelmistopalvelumme ovat teknisesti saatavilla. Omaan työnkuvaani kuuluu pääasiassa asiakastuki, käyttöohjeiden ylläpito ja kehittäminen sekä kuukausittainen laskutusaineistomme luominen ja toimittaminen taloushallintoon.

Sain mahdollisuuden kartuttaa työkokemusta ja tutustua rauhassa uusiin tehtäviin

Valmistuin tradenomiksi 2018 ja sen olin sen jälkeen lyhyessä määräaikaisessa työssä seurakuntayhtymän henkilöstöpalveluissa. Työsuhteen päättymisen jälkeen päädyin hakemaan Saranen Consultingin rekrytoivaan koulutukseen, joka toteutettiin yhdessä TE-keskuksen kanssa. Pääsin FCG:lle viiden kuukauden mittaiseen harjoitteluun ja sain jatkaa oikeassa työsuhteessa heti harjoittelun päätyttyä ja täällä olen edelleen tyytyväisenä. 

Koulutus oli mahtava juttu, koska minulla ei ollut tuolloin kertynyt kovinkaan paljon työkokemusta. Sain sen kautta mahdollisuuden kartuttaa työkokemusta ja tutustua rauhassa uusiin tehtäviin ja uuteen työpaikkaan. Myös työnantaja sai tutustua minuun rauhassa ja tehdä rekrytointipäätöksen perustuen siihen, miten tein työni harjoittelujakson aikana.

Parasta on asiakkaiden auttaminen järjestelmiemme kanssa

FCG:llä ehdottomasti parasta työtehtävissäni on asiakkaiden auttaminen järjestelmiemme käytön kanssa. Vaikka työ sinänsä on samaa, eli asiakkaiden auttamista ongelmatilanteissa, niin joka päivä on kuitenkin erilainen, kun tapaukset vaihtelevat jokaisen yhteyttä ottavan asiakkaan kohdalla. Työni ei siis voi todellakaan sanoa olevan yksitoikkoista, vaikka joku voisi niin ajatellakin, kun kuulee työni olevan asiakastukea.

Kaikki yleisimmät ongelmatilanteiden ratkaisut on meillä jo hyvin automatisoitu niin, että asiakas pystyy löytämään ratkaisut itse erilaisten valmiiden vastausmallien ja ohjeiden avulla. Joten yleensä asiakas saa ratkaistua ne nopeasti itsenäisesti ja voin keskittyä sellaisiin tapauksiin, jotka vaativat tarkempaa selvittelyä ja ohjeistamista. Esimerkiksi chatbottimme osaa auttaa useimmissa asioissa, kuten esimerkiksi Kuntarekryyn kirjautumisessa, jos vaikka salasana on unohtunut. Ja minä voin samaan aikaan tutkia tilannetta, jossa asiakkaamme työpaikkailmoituksen julkaisu ei syystä tai toisesta onnistu ja se pitäisi nopeasti saada näkyville.

Joskus tapaukset ovat helppoja ja ratkaisu löytyy heti ja sen osaa neuvoa ilman, että tarvitsee tarkistaa, miten järjestelmä siinä tilanteessa toimii. Joskus taas tapaukset ovat kinkkisempiä ja pitää itse mennä testaamaan ja ihmettelemään, miten joku asia toimii. Ihan parasta on, kun löytää lopulta ratkaisun joko itse tai työkaverin kanssa mietiskellen.
 

FCG:llä on rento ilmapiiri, mutta silti työt tulee tehtyä aina sataprosenttisella ammattitaidolla. Kukaan ei jää yksin ja kaveria autetaan, kun apua tarvitaan.


Asiakkaat ovat ykkösasemassa kaikessa tekemisessämme. Työtä on helppo priorisoida, kun miettii, mistä asiakkaamme hyötyvät eniten. Se on yleensä myös se asia, johon on syytä ensin tarttua. On tärkeää hoitaa asiat aina loppuun saakka hyvin ja meillä se on onneksi mahdollista, kun asiakkaan tukemiseen on varattu riittävästi aikaa ja henkilöitä. Emme koskaan jätä asiakasta yksin ongelmien kanssa, vaan varmistamme että hän varmasti pystyy tekemään asian, joka hänen pitää pystyä järjestelmillämme tekemään.  Tyytyväinen asiakas ja asiakkaan kiitokset ongelmatilanteiden hoitamisesta tuovat hyvää fiilistä omaan työpäivään.

Työt tehdään rennossa ilmapiirissä sataprosenttisella ammattitaidolla

Kun rupeaa pohtimaan, että mikä omassa työssä on parasta tai mielekkäintä, on se yllättävän vaikeaa, koska hyviä asioita on paljon. Pidän työstäni tosi paljon ja työporukka on mahtava. Meillä on rento ilmapiiri, mutta silti työt tulee tehtyä aina sataprosenttisella ammattitaidolla. Kukaan ei jää yksin ja kaveria autetaan, kun apua tarvitaan. Kaveritkin ovat joskus kommentoineet, etteivät ole kuulleet minun koskaan valittavan töistäni, ja se kertoo minusta jo tosi paljon siitä, millaista meillä on.

Veera Harjumaa
Veera Harjumaa
Palveluasiantuntija
Lähetä viesti