Kari Sainio on aloittanut 3.8.2020 FCG:n kiinteistökehityksen johtavana asiantuntijana. Sainiolla on takanaan pitkä ja monipuolinen ura kiinteistöjen kehittämisestä, rahoittamisesta, rakentamisesta ja niihin sijoittamisesta.

- On mukavaa liittyä monivuotisen yhteistyökumppanini FCG:n pätevään porukkaan. Uskon, että yhdessä olemme tehokkaampia, kertoo Sainio.

Kari Sainio
Kuva: Svante Gullichsen

Sainio toimi vuosina 1988 – 1991 yhdysvaltalaisen kiinteistönkehittäjän talous- ja rahoitusjohtajana, jona aikana kehitettiin, rahoitettiin ja rakennutettiin noin 300 miljoonan dollarin hankkeet. Vuosina 1991 – 2004 hän toimi linjavastuullisena johtajana ensin Polar Yhtymässä ja sitten Lemminkäinen Oyj:ssä vastaten enimmillään kymmenen maan ja liikevaihdoltaan 180 MEUR:n rakennusurakointi- ja kiinteistönkehitysliiketoiminnasta.

Vuosina 2004 – 2017 Sainio toimi rakennus- ja kiinteistöalan konsulttina tehden muun muassa rakennusinvestointien kannattavuuslaskelmia ja toimien sekä rakennuttajakonsulttina että projektinjohtourakoitsijana konsulttivastuulla. Lisäksi Sainio oli vuosina 2007 – 2011 pörssiyhtiö Julius Tallberg-kiinteistöt Oyj:n hallituksen jäsen. Vuosina 2017 – 2018 Sainio oli Investors House Oyj:n liiketoimintajohtajana. Vuosina 2018 – 2019 Sainio toimi pörssiyhtiö Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj:n toimitusjohtajana.

Kiinteistökehittämisellä pyritään säilyttämään ja nostamaan kiinteistön tai alueen arvoa. Kiinteistökehittämisen lähtökohta onkin alueen sekä kohteen nykyisen ja potentiaalisen kysynnän ja käyttötarpeen arviointi. FCG:n kiinteistökehittämisen palvelut sisältävät hankesuunnittelun, käyttövaihtoehtojen arvioinnit, markkinaselvityksen kysynnän arvioimiseksi, investointien kustannusarviot, kiinteistökehityshankkeiden ja kiinteistöinvestointien liiketaloudelliset kannattavuuslaskelmat sekä rakennus- ja erikoissuunnittelun.

Lisätietoja:

Jan Tvrdy
toimialajohtaja, FCG Finnish Consulting Group Oy
jan.tvrdy@fcg.fi, puh. +358 50 590 2832

Kari Sainio
johtava asiantuntija, FCG Finnish Consulting Group
kari.sainio@fcg.fi, puh. +358 400 209 147

FCG Finnish Consulting Group on Suomen suurimpia konsulttialan yrityksiä. Me luomme sujuvaa, turvallista ja tasavertaista arkea Suomessa ja maailmalla. Olemme kuntien, yritysten ja yhteisöjen kumppani monialaisessa yhdyskuntasuunnittelussa, osaamisen kehittämisessä, hyvän hallinnon edistämisessä ja ohjelmistokehityksessä. Työskentelemme kansainvälisten rahoituslaitosten ja ministeriöiden kanssa edistääksemme parempaa elämää myös kehittyvissä maissa. Konsernissa työskentelee 800 osaajaa ympäri maailman. Liikevaihtomme oli vuonna 2019 79 miljoonaa euroa. Lisätietoja: www.fcg.fi

FCG – Hyvän elämän tekijät.