FCG uratarina: palvelupäällikkö Anne-Mari Nivukoski

24.4.2020

Tiiminvetäjä ja asiakaspalvelun rautainen ammattilainen

Olen Anne-Mari Nivukoski, palvelupäällikkö ja vastaan FCG:n digitoimialalla HR-ohjelmistoihin liittyvistä palveluista. Koulutukseltani olen tradenomi. Olen toiminut monenlaisissa asiakaspalvelu- ja esimiestehtävissä ennen nykyistä työtäni. Tutuiksi ovat tulleet niin päivittäistavarakauppa kuin kuntaorganisaatio. Olen toiminut myös jäätelökioskiyrittäjänä, josta sain arvokasta kokemusta yritystoiminnan kaikilta osa-alueilta.  

Kuntarekryn sovelluskonsulttina olen ollut vuodesta 2013, joista viimeiset reilu kaksi vuotta HR-ohjelmistopalveluiden tiiminvetäjänä. Työkseni suunnittelen ja toteutan HR-ohjelmistopalveluita. Lisäksi vastuullani on kuntarekry.fi-sivuston kehittäminen. Toimin tiiminvetäjänä meidän kymmenen henkilön tiimissä, ja tärkeä osa omaa työtäni on mahdollistaa tiimimme toiminta parhaalla mahdollisella tavalla. Palveluita, joista tiiminä vastaamme on mm. Kuntarekry-palveluun liittyvä asiakastuki, koulutukset ja versiopäivitykset.

Pääsen työssäni kiertämään Suomea ristiin rastiin, enkä usko, että koskaan olisin viettänyt aikaa esimerkiksi Iin tai Kuhmon kauniissa maisemissa ilman tätä työtä.

Perinteinen työviikkoni

Parhaiten työviikkoani kuvaa ehkäpä ”hallittu kokonaisuus kaaosta ja suunnitelmallisuutta”. Toimin tiiviisti asiakasrajapinnassa, ja päivät monesti täyttyvät erilaisista asiakkaiden yhteydenotoista ja niistä seuraavista toimenpiteistä. Viikkoon sisältyy mm. säännöllinen tiimipalaveri omien tiimiläisteni kanssa, toimintamme seurantaa ja kehittämistä, asiakkaiden tukipyyntöihin vastaamista, koulutusten suunnittelua ja markkinointia. Työtäni ohjaa aina ajatus loistavan asiakaskokemuksen tuottamisesta.

Parasta työssä ovat asiakkaat ja työkaverit

Omassa työssäni parasta ovat asiakkaat ja työkaverit. Työssä palkitsevaa on se, kun voi tarjota asiakkaille heidän työtään helpottavia työkaluja ja vinkkejä. Saa olla mukana toteuttamassa asiakkaiden tavoitteita. Yksi parhaista tunteista, mitä työelämässä pystyy kokemaan, on se, kun saa asiakkaan iloiseksi ja tyytyväiseksi.

Meillä on myös aivan mielettömän upea työyhteisö. Aina voi puhua asiasta kuin asiasta, ja meillä kiittäminen ja avunanto on luonnollinen osa tekemistä. Joka työpäivä tapahtuu myös jotain hauskaa. Omalle työpöydälle on aina silloin tällöin ilmestynyt joltain työkaverilta kiva pieni yllätys, ja se piristää aina päivää.

Työkaverit ja heidän sekä omat mitä erilaisemmat ideat antavat hyvän pohjan myös omalle ammatilliselle kehittymiselle. Innostun yleensä nopeasti ja lähden matalalla kynnyksellä kokeilemaan uusia asioita ja tekemällähän sitä oppii parhaiten.

Parhaillaan käynnissä syksyn toiminnan suunnittelu

Parhaillaan minulla on käynnissä ensi syksyn suunnittelu. Teemoina ovat mm. millaisia koulutuksia järjestämme asiakkaille, miten kehitämme oman tiimin osaamistamme vastaamaan asiakaskentän muuttuvia tarpeita ja rusinana pullassa Kuntarekry-palvelumme 10-vuotisjuhlavuoden aktiviteettien suunnittelu.

Seuraa maailmanmenoa ja ihmettele! 

Muutos on nykyään läsnä kaikkialla, niin työssä kuin vapaa-ajalla. Jatkuva muutos ei ole mielestäni erillinen prosessi vaan osa normaalia elämää ja työelämää. Seuraan aktiivisesti erilaisia medioita, ja olen luonteeltani utelias oikeastaan vähän kaiken suhteen. Eri kanavista ja keskusteluista näkee ja kuulee monipuolisia ajatuksia nykymenosta ja tulevaisuudesta. Se auttaa viemään omaakin toimintaa moneen suuntaan eri tavalla kuin vain asioita itsekseen pähkäilemällä.

Kuva: Taustakuva on Kuntarekry-asiakaspäiviltä keväältä 2019.